Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/7506
Title: | Мовна освіта у соціокомунікативному аспекті |
Other Titles: | Language education in socio-communicative aspect |
Authors: | Самчук, Лариса Сергіївна Samchuk, Larysa |
Keywords: | освіта мовна освіта соціокод соціокомунікативний підхід нова парадигма освіти міжкультурна комунікація мова соціальний інститут система освіти education language education sociocode socio-communicative approach a new paradigm of education intercultural communication language social institution the education system |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" |
Citation: | Самчук Л. С. Мовна освіта у соціокомунікативному аспекті / Л. С. Самчук // Наукове пізнання: методологія та технологія : наук. журнал. – 2015. – № 1. – С. 167-171. |
Abstract: | У статті здійснено аналіз особливостей мовної освіти в Україні у межах соціокомунікативного підходу. Визначено роль соціокомунікативного підходу для розуміння механізмів становлення і функціонування освіти як соціального інституту. Встановлено, що соціокомунікативний підхід передбачає розгляд освіти як системи комунікації, взаємодії учасників навчального процесу як форму соціалізації людини у контексті культури. In this article analyzed the peculiarities language education in Ukraine within the socio- communacative aspect. Determines the role socio-communicative approach to understanding the mechanisms of formation and functioning of education as a social institution. Established something socio communicative approach involves consideration of education as a system of communication, interaction of participants of the educational process as a form of socialization in the context of culture. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/7506 |
Appears in Collections: | 2015 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Samchuk Larysa 2015 1.pdf | 593.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.