Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6870
Title: | Мультфільмотерапія як засіб корекції та розвитку емоційної сфери молодших школярів |
Other Titles: | Primary school children’s emotional sphere intervention and development by means of animated cartoons therapy |
Authors: | Дишель, Катерина Анатоліївна Dyshel, Kateryna Anatoliyivna |
Keywords: | animation psychological impact of animation emotions emotional regulation emotiogenic effects auditory visual emotional-gnostic function of emotions animated cartoons therapy |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Дишель К. А. Мультфільмотерапія як засіб корекції та розвитку емоційної сфери молодших школярів / К. А. Дишель // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 12. – С. 108-113. |
Abstract: | The article contains the information on animation cartoons that always attract children’s attention and the problem of animation impact on children insufficient disclosure. Animation cartoons are a form of dynamic representation that displays processes changing over time. Children cartoons leave a notable footprint today on personalities and development of a child’s emotional, cognitive and social development. According to our research this aspect of psychology is studied by professionals mostly indirectly. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6870 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dyshel.pdf | 354.97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.