Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6287
Title: | Pedagogical conditions of future preschool teachers’ intellectual development |
Other Titles: | Педагогічні умови інтелектуального розвитку майбутніх вихователів у процесі професійної підготовки |
Authors: | Karpova, Ella Eduardivna Kudryavtseva, Olena Albertivna Карпова, Елла Едуардівна Кудрявцева, Олена Альбертівна |
Keywords: | майбутні вихователі професійна підготовка інтелектуальний розвиток критерії показники і рівні інтелектуального розвитку педагогічні умови future educators professional training intellectual development criteria indicators and levels of in-tellectual development pedagogical conditions |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України |
Citation: | Karpova E. Pedagogical conditions of future preschool teachers’ intellectual development / E. Karpova, O. Kudriavtseva // Наука і освіта. – 2018. – №4. – С. 17-23. |
Abstract: | Мета статті – на основі теоретичного осмислення досліджуваної проблеми визначити та експериментально перевірити педагогічні умови інтелектуального розвитку майбутніх вихователів у процесі професійної підготовки у педагогічному університеті. Описано етапи експериментального дослідження (констатувальний, формувальний, контрольний), сутність якого полягала у вивченні рівня інтелектуального розвитку майбутніх вихователів, розробці педагогічних умов для підвищенні ефективності його розвитку. The paper aims to present and experimentally verify pedagogical conditions of the intellectual development of fu-ture preschool teachers in the process of professional training at a pedagogical university. The following pedagogical conditions have been selected: stimulation of intellectual activity of students during lessons; activation of independent cognitive activity of students in extra-curricular time; provision of systematic pedagogical quality control of pedagogical knowledge using modern methods of rating assessment; developing students’ stable cognitive motivation. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6287 |
Appears in Collections: | 2018 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ella Karpova.pdf | 559.93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.