Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6287
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Karpova, Ella Eduardivna | - |
dc.contributor.author | Kudryavtseva, Olena Albertivna | - |
dc.contributor.author | Карпова, Елла Едуардівна | - |
dc.contributor.author | Кудрявцева, Олена Альбертівна | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-31T09:08:45Z | - |
dc.date.available | 2020-01-31T09:08:45Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Karpova E. Pedagogical conditions of future preschool teachers’ intellectual development / E. Karpova, O. Kudriavtseva // Наука і освіта. – 2018. – №4. – С. 17-23. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6287 | - |
dc.description.abstract | Мета статті – на основі теоретичного осмислення досліджуваної проблеми визначити та експериментально перевірити педагогічні умови інтелектуального розвитку майбутніх вихователів у процесі професійної підготовки у педагогічному університеті. Описано етапи експериментального дослідження (констатувальний, формувальний, контрольний), сутність якого полягала у вивченні рівня інтелектуального розвитку майбутніх вихователів, розробці педагогічних умов для підвищенні ефективності його розвитку. The paper aims to present and experimentally verify pedagogical conditions of the intellectual development of fu-ture preschool teachers in the process of professional training at a pedagogical university. The following pedagogical conditions have been selected: stimulation of intellectual activity of students during lessons; activation of independent cognitive activity of students in extra-curricular time; provision of systematic pedagogical quality control of pedagogical knowledge using modern methods of rating assessment; developing students’ stable cognitive motivation. | uk |
dc.language.iso | en | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України | uk |
dc.subject | майбутні вихователі | uk |
dc.subject | професійна підготовка | uk |
dc.subject | інтелектуальний розвиток | uk |
dc.subject | критерії | uk |
dc.subject | показники і рівні інтелектуального розвитку | uk |
dc.subject | педагогічні умови | uk |
dc.subject | future educators | uk |
dc.subject | professional training | uk |
dc.subject | intellectual development | uk |
dc.subject | criteria | uk |
dc.subject | indicators and levels of in-tellectual development | uk |
dc.subject | pedagogical conditions | uk |
dc.title | Pedagogical conditions of future preschool teachers’ intellectual development | uk |
dc.title.alternative | Педагогічні умови інтелектуального розвитку майбутніх вихователів у процесі професійної підготовки | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2018 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ella Karpova.pdf | 559.93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.