Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6229
Title: | Модель формування емоційної культури майбутніх учителів засобами образотворчого мистецтва у процесі професійно-педагогічної підготовки |
Other Titles: | Model of forming future teachers’ emotional culture by means of fine art in the process of professional pedagogical training |
Authors: | Стас, Тетяна Володимирівна Stas, Tetiana Volodymyrivna |
Keywords: | future primary school teachers’ model of emotional culture by means of fine art future primary school teachers emotional culture components methods steps principles pedagogical conditions модель формування емоційної культури майбутніх вчителів початкової школи засобами образотворчого мистецтва майбутній учитель початкової школи емоційна культура компоненти методи етапи принципи педагогічні умови |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Стас Т. В. Модель формування емоційної культури майбутніх учителів засобами образотворчого мистецтва у процесі професійно-педагогічної підготовки / Т. В. Стас // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 6. – С. 201-204. |
Abstract: | The paper presents the model of future primary school teachers’ emotional culture by means of fine art, the main components of which are: purpose, principles on which teaching and learning activities of students are built, teaching complex conditions that contribute to the efficiency of forming primary school teachers’ emotional culture by means fine art, stages of forming emotional culture, teaching methods, the result of the process of forming emotional culture. Emotional culture as the quality of a personality consists of the following components: cognitive, motivational and valuable, practical and behavioral, reflective and predictive, emotional components. Components of emotional culture are interrelated and mutually influence each other: cognitive component is the basis that promotes the development of motivational and value, practical and behavior- al, emotional, reflective and predictive components. Motivational and value component is the main stimulus of personality activities, in the process of which his/her emotions and skills develop and the influence of practical and behavioral component on the emotional and reflective and predictive components is determined by it. Thus, the implementation of the developed model had a positive impact on the development of future primary school teachers’ emotional culture by means of the fine arts; it stimulated the process of their mastering the required knowledge and skills. У статті представлено модель формування емоційної культури майбутніх вчителів початкової школи засобами образотворчого мистецтва, основними складовими якої є: мета, принципи, на яких має будуватись навчально-пізнавальна діяльність студентів, комплекс педагогічних умов, що сприятимуть ефективності процесу формування емоційної культури майбутніх учителів початкової школи засобами образотворчого мистецтва, етапи формування емоційної культури, методи навчання, результат процесу формування емоційної культури. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6229 |
Appears in Collections: | 2014 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.