Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6229
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСтас, Тетяна Володимирівна-
dc.contributor.authorStas, Tetiana Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2020-01-29T13:16:38Z-
dc.date.available2020-01-29T13:16:38Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationСтас Т. В. Модель формування емоційної культури майбутніх учителів засобами образотворчого мистецтва у процесі професійно-педагогічної підготовки / Т. В. Стас // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 6. – С. 201-204.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6229-
dc.description.abstractThe paper presents the model of future primary school teachers’ emotional culture by means of fine art, the main components of which are: purpose, principles on which teaching and learning activities of students are built, teaching complex conditions that contribute to the efficiency of forming primary school teachers’ emotional culture by means fine art, stages of forming emotional culture, teaching methods, the result of the process of forming emotional culture. Emotional culture as the quality of a personality consists of the following components: cognitive, motivational and valuable, practical and behavioral, reflective and predictive, emotional components. Components of emotional culture are interrelated and mutually influence each other: cognitive component is the basis that promotes the development of motivational and value, practical and behavior- al, emotional, reflective and predictive components. Motivational and value component is the main stimulus of personality activities, in the process of which his/her emotions and skills develop and the influence of practical and behavioral component on the emotional and reflective and predictive components is determined by it. Thus, the implementation of the developed model had a positive impact on the development of future primary school teachers’ emotional culture by means of the fine arts; it stimulated the process of their mastering the required knowledge and skills. У статті представлено модель формування емоційної культури майбутніх вчителів початкової школи засобами образотворчого мистецтва, основними складовими якої є: мета, принципи, на яких має будуватись навчально-пізнавальна діяльність студентів, комплекс педагогічних умов, що сприятимуть ефективності процесу формування емоційної культури майбутніх учителів початкової школи засобами образотворчого мистецтва, етапи формування емоційної культури, методи навчання, результат процесу формування емоційної культури.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectfuture primary school teachers’ model of emotional culture by means of fine artuk
dc.subjectfuture primary school teachersuk
dc.subjectemotional cultureuk
dc.subjectcomponentsuk
dc.subjectmethodsuk
dc.subjectstepsuk
dc.subjectprinciplesuk
dc.subjectpedagogical conditionsuk
dc.subjectмодель формування емоційної культури майбутніх вчителів початкової школи засобами образотворчого мистецтваuk
dc.subjectмайбутній учитель початкової школиuk
dc.subjectемоційна культураuk
dc.subjectкомпонентиuk
dc.subjectметодиuk
dc.subjectетапиuk
dc.subjectпринципиuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.titleМодель формування емоційної культури майбутніх учителів засобами образотворчого мистецтва у процесі професійно-педагогічної підготовкиuk
dc.title.alternativeModel of forming future teachers’ emotional culture by means of fine art in the process of professional pedagogical traininguk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:2014

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Stas.pdf677.03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.