Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/4041
Title: | Активізація навчально-пізнавальної діяльності майбутніх інженерів засобами мультимедійних технологій |
Other Titles: | The intensification of educational-cognitive activity offuture engineers by means of multimedia technologies |
Authors: | Солдатенко, Н. Н. Soldatenko, Nikolay |
Keywords: | пізнавальна активність пізнавальна самостійність активізація навчально-пізнавальної діяльності мультимедійні технології cognitive activity cognitive self-dependence intensificationof educational-cognitive activity multimedia technologies |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Солдатенко Н. Н. Активізація навчально-пізнавальної діяльності майбутніх інженерів засобами мультимедійних технологій / Н. Н. Солдатенко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2015. – №3. – С. 173-179. |
Abstract: | Стаття присвячена проблемі активізації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх інженерів, на основі аналізу експериментальних даних було визначено ступінь ефективності застосування мультимедійних технологій в ході навчання педагогіці вищої школи. The article is dedicated to the problem of the intensification ofeducational cognitive activity of future engineers; on the basis of the analysisof experimental data the degree of effectiveness of multimedia technologies’use in the process of studying of high school pedagogics was identified.Multimedia is the complex of the program means that realize theprocessing of information in sound and spectacular view with the use ofanimation, graphics, photos, video, sound and text that creates complexinformation medium. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/4041 |
Appears in Collections: | 2015 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Soldatenko.pdf | 541.16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.