Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24096| Назва: | Інклюзія в дії: роль інклюзивно-ресурсних центрів у забезпеченні соціальних послуг для осіб з особливими освітніми потребами |
| Інші назви: | Inclusion in action: the role of inclusive resource centers in providing social services for persons with special educational needs |
| Автори: | Воротинцева, Олена Олександрівна |
| Ключові слова: | інклюзивно-ресурсний центр особливі освітні потреби діти з інвалідністю соціальна послуга комплексний розвиток та догляд раннє втручання договірна форма надання послуги індивідуальна програма розвитку індивідуальний маршрут розвитку індивідуальна освітня траєкторія мультидисциплінарний підхід інклюзія громада супровід родини inclusive resource center special educational needs children with disabilities social service comprehensive development and care early intervention contract-based service delivery individual development program individual development pathway individual educational trajectory multidisciplinary approach inclusion community family support |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
| Бібліографічний опис: | Воротинцева О. О. Інклюзія в дії: роль інклюзивно-ресурсних центрів у забезпеченні соціальних послуг для осіб з особливими освітніми потребами / О. О. Воротинцева //Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 3 (152). Одеса, 2025. - С. 69-76. |
| Короткий огляд (реферат): | У статті досліджено роль інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) у впровадженні соціальних послуг комплексного розвитку та догляду (КРД) дітей з інвалідністю, а також мультидисциплінарної послуги раннього втручання (РВ), що реалізуються в межах державного експериментального проєкту. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю формування ефективної моделі міжвідомчої взаємодії на рівні територіальних громад, яка забезпечує доступ до якісної підтримки для дітей з особливими освітніми потребами (ООП) та їхніх родин. Метою дослідження є визначення функціонального потенціалу ІРЦ як ключової ланки у впровадженні соціальних послуг КРД і РВ, а також обґрунтування їхньої ролі у розвитку інклюзивної інфраструктури громади та вдосконаленні механізмів обліку соціального попиту. The article explores the role of Inclusive Resource Centers (IRCs) in implementing the social services of Comprehensive Development and Care (CDC) for children with disabilities and Early Intervention (EI), both introduced as part of a national experimental project in Ukraine. These services represent innovative models that integrate medical, educational, and social support to ensure a child’s full participation in family and community life, prevent institutionalization, and foster developmental potential. IRCs serve as strategic partners within local communities, coordinating interdisciplinary collaboration among educational institutions, social services, healthcare providers, and families. Their responsibilities include conducting comprehensive developmental assessments (CDA), designing individualized development pathways (IDP) and educational trajectories (IET), and providing recommendations on specialized teaching methods, assistive technologies, and necessary social services, including CDC and EI. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24096 |
| Розташовується у зібраннях: | 2025 |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Inclusion.pdf | 303.64 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.