Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24096
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВоротинцева, Олена Олександрівна-
dc.date.accessioned2025-12-09T10:32:16Z-
dc.date.available2025-12-09T10:32:16Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationВоротинцева О. О. Інклюзія в дії: роль інклюзивно-ресурсних центрів у забезпеченні соціальних послуг для осіб з особливими освітніми потребами / О. О. Воротинцева //Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 3 (152). Одеса, 2025. - С. 69-76.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24096-
dc.description.abstractУ статті досліджено роль інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) у впровадженні соціальних послуг комплексного розвитку та догляду (КРД) дітей з інвалідністю, а також мультидисциплінарної послуги раннього втручання (РВ), що реалізуються в межах державного експериментального проєкту. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю формування ефективної моделі міжвідомчої взаємодії на рівні територіальних громад, яка забезпечує доступ до якісної підтримки для дітей з особливими освітніми потребами (ООП) та їхніх родин. Метою дослідження є визначення функціонального потенціалу ІРЦ як ключової ланки у впровадженні соціальних послуг КРД і РВ, а також обґрунтування їхньої ролі у розвитку інклюзивної інфраструктури громади та вдосконаленні механізмів обліку соціального попиту. The article explores the role of Inclusive Resource Centers (IRCs) in implementing the social services of Comprehensive Development and Care (CDC) for children with disabilities and Early Intervention (EI), both introduced as part of a national experimental project in Ukraine. These services represent innovative models that integrate medical, educational, and social support to ensure a child’s full participation in family and community life, prevent institutionalization, and foster developmental potential. IRCs serve as strategic partners within local communities, coordinating interdisciplinary collaboration among educational institutions, social services, healthcare providers, and families. Their responsibilities include conducting comprehensive developmental assessments (CDA), designing individualized development pathways (IDP) and educational trajectories (IET), and providing recommendations on specialized teaching methods, assistive technologies, and necessary social services, including CDC and EI.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectінклюзивно-ресурсний центрuk
dc.subjectособливі освітні потребиuk
dc.subjectдіти з інвалідністюuk
dc.subjectсоціальна послугаuk
dc.subjectкомплексний розвиток та доглядuk
dc.subjectраннє втручанняuk
dc.subjectдоговірна форма надання послугиuk
dc.subjectіндивідуальна програма розвиткуuk
dc.subjectіндивідуальний маршрут розвиткуuk
dc.subjectіндивідуальна освітня траєкторіяuk
dc.subjectмультидисциплінарний підхідuk
dc.subjectінклюзіяuk
dc.subjectгромадаuk
dc.subjectсупровід родиниuk
dc.subjectinclusive resource centeruk
dc.subjectspecial educational needsuk
dc.subjectchildren with disabilitiesuk
dc.subjectsocial serviceuk
dc.subjectcomprehensive development and careuk
dc.subjectearly interventionuk
dc.subjectcontract-based service deliveryuk
dc.subjectindividual development programuk
dc.subjectindividual development pathwayuk
dc.subjectindividual educational trajectoryuk
dc.subjectmultidisciplinary approachuk
dc.subjectinclusionuk
dc.subjectcommunityuk
dc.subjectfamily supportuk
dc.titleІнклюзія в дії: роль інклюзивно-ресурсних центрів у забезпеченні соціальних послуг для осіб з особливими освітніми потребамиuk
dc.title.alternativeInclusion in action: the role of inclusive resource centers in providing social services for persons with special educational needsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Inclusion.pdf303.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.