Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23502
Назва: Формування самостійності в дітей старшого дошкільного віку
Інші назви: Developing independence in older preschool children
Автори: Листопад, Олексій Анатолійович
Lystopad, Oleksii Anatoliyovych
Дімова, Наталя Дмитрівна
Ключові слова: самостійність
старший дошкільний вік
вихователь
розвиток особистості
дитяча ініціатива
підготовка до школи
independence
senior preschool age
educator
personality development
children's initiative
preparation for school
Дата публікації: 2025
Видавництво: Букаєв Вадим Вікторович
Бібліографічний опис: Листопад О. А. Формування самостійності в дітей старшого дошкільного віку / О. А. Листопад, Н. Д. Дімова // Забезпечення сталого розвитку освіти: європейський та національний виміри: збірн. наук. статей. - Одеса : Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2025. - С. 82–86.
Короткий огляд (реферат): Розкрито сутність поняття «самостійність» як важливої особистісної якості, що формується у дітей старшого дошкільного віку в процесі цілеспрямованої педагогічної діяльності. Зазначено, що самостійність охоплює такі компоненти, як пізнавальна активність, ініціативність, здатність до прийняття рішень і відповідальність за власні дії. Підкреслено роль вихователя у формуванні самостійності через використання технологій особистісно орієнтованого навчання, ігрових методів, педагогіки підтримки. Наведено практичні підходи до стимулювання самостійності в різних видах діяльності дітей – трудовій, ігровій, навчально-пізнавальній, комунікативній. Результати дослідження свідчать, що системна робота з розвитку самостійності сприяє формуванню відповідальності, впевненості у власних силах та готовності дитини до школи. The essence of the concept of ‘independence’ as an important personal quality that is formed in older preschool children in the process of purposeful pedagogical activity is revealed. It is noted that independence includes such components as cognitive activity, initiative, decision-making ability, and responsibility for one's own actions. The role of the educator in the formation of independence through the use of personality-oriented teaching technologies, game methods, and supportive pedagogy is emphasised. Practical approaches to stimulating independence in various types of children's activities – labour, play, educational and cognitive, and communicative – are presented. The results of the study show that systematic work on the development of independence contributes to the formation of responsibility, self-confidence and the child's readiness for school education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23502
Розташовується у зібраннях:Кафедра дошкільної педагогіки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Lystopad Oleksii.pdf770.5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.