Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23502
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛистопад, Олексій Анатолійович-
dc.contributor.authorLystopad, Oleksii Anatoliyovych-
dc.contributor.authorДімова, Наталя Дмитрівна-
dc.date.accessioned2025-11-04T10:30:58Z-
dc.date.available2025-11-04T10:30:58Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЛистопад О. А. Формування самостійності в дітей старшого дошкільного віку / О. А. Листопад, Н. Д. Дімова // Забезпечення сталого розвитку освіти: європейський та національний виміри: збірн. наук. статей. - Одеса : Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2025. - С. 82–86.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23502-
dc.description.abstractРозкрито сутність поняття «самостійність» як важливої особистісної якості, що формується у дітей старшого дошкільного віку в процесі цілеспрямованої педагогічної діяльності. Зазначено, що самостійність охоплює такі компоненти, як пізнавальна активність, ініціативність, здатність до прийняття рішень і відповідальність за власні дії. Підкреслено роль вихователя у формуванні самостійності через використання технологій особистісно орієнтованого навчання, ігрових методів, педагогіки підтримки. Наведено практичні підходи до стимулювання самостійності в різних видах діяльності дітей – трудовій, ігровій, навчально-пізнавальній, комунікативній. Результати дослідження свідчать, що системна робота з розвитку самостійності сприяє формуванню відповідальності, впевненості у власних силах та готовності дитини до школи. The essence of the concept of ‘independence’ as an important personal quality that is formed in older preschool children in the process of purposeful pedagogical activity is revealed. It is noted that independence includes such components as cognitive activity, initiative, decision-making ability, and responsibility for one's own actions. The role of the educator in the formation of independence through the use of personality-oriented teaching technologies, game methods, and supportive pedagogy is emphasised. Practical approaches to stimulating independence in various types of children's activities – labour, play, educational and cognitive, and communicative – are presented. The results of the study show that systematic work on the development of independence contributes to the formation of responsibility, self-confidence and the child's readiness for school education.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherБукаєв Вадим Вікторовичuk
dc.subjectсамостійністьuk
dc.subjectстарший дошкільний вікuk
dc.subjectвиховательuk
dc.subjectрозвиток особистостіuk
dc.subjectдитяча ініціативаuk
dc.subjectпідготовка до школиuk
dc.subjectindependenceuk
dc.subjectsenior preschool ageuk
dc.subjecteducatoruk
dc.subjectpersonality developmentuk
dc.subjectchildren's initiativeuk
dc.subjectpreparation for schooluk
dc.titleФормування самостійності в дітей старшого дошкільного вікуuk
dc.title.alternativeDeveloping independence in older preschool childrenuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра дошкільної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lystopad Oleksii.pdf770.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.