Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23499
Назва: Кібергігієна і кібербезпека освітньо-цифрового середовища
Інші назви: Cyber hygiene and cybersecurity in the educational digital environment
Автори: Листопад, Олексій Анатолійович
Lystopad, Oleksii Anatoliyovych
Мардарова, Ірина Костянтинівна
Mardarova, Iryna Kostyantynivna
Ключові слова: кібергігієна
кібербезпека
цифрова компетентність
освітньо-цифрове середовище
цифрова грамотність
безпечна поведінка
інформаційна культура
cyber hygiene
cyber security
digital competence
educational digital environment
digital literacy
safe behaviour
information cultur
Дата публікації: 2025
Видавництво: Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського
Бібліографічний опис: Листопад О. А. Кібергігієна і кібербезпека освітньо-цифрового середовища / О. А. Листопад, І. К. Мардарова // Безпека дітей в Інтернеті: попередження, освіта, взаємодія: збірник матеріалів ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Кропивницький, 10-14 лютого 2025 року / уклад. С. М. Єфіменко; за заг. ред. Г. В. Скрипки. Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2025. - С. 152–157.
Короткий огляд (реферат): Розглянуто поняття кібергігієни та кібербезпеки як ключових складників сучасного освітньо-цифрового середовища. Проаналізовано сутність і зміст кібергігієнічної культури учасників освітнього процесу, її значення для безпечного використання інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено основні напрями формування навичок безпечної поведінки в цифровому просторі у педагогів і здобувачів освіти. Окреслено педагогічні умови забезпечення кібербезпеки в закладах освіти, зокрема через систематичну просвітницьку діяльність, використання інтерактивних форм навчання, розроблення внутрішніх політик безпеки та підвищення цифрової компетентності. Зроблено висновок, що формування культури кібергігієни є невід’ємною складовою цифрової грамотності та важливим чинником розвитку безпечного освітнього середовища. The concepts of cyber hygiene and cyber security as key components of the modern educational digital environment are considered. The essence and content of cyber hygiene culture among participants in the educational process and its importance for the safe use of information and communication technologies are analysed. The main directions for the formation of safe behaviour skills in the digital space among teachers and students are identified. The pedagogical conditions for ensuring cybersecurity in educational institutions are outlined, in particular through systematic educational activities, the use of interactive forms of learning, the development of internal security policies, and the improvement of digital competence. It is concluded that the formation of a culture of cyber hygiene is an integral part of digital literacy and an important factor in the development of a safe educational environment
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23499
Розташовується у зібраннях:Кафедра дошкільної педагогіки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Mardarova Iryna.pdf932.17 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.