Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2290
Title: | Текстоцентричний підхід до увиразнення мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів: теорія і методика навчання |
Other Titles: | Text centric approach to the development of speech, expression of the future tutors of preschool education theory and methods of teaching |
Authors: | Руденко, Юлія Анатоліївна Rudenko, Yuliia Anatoliivna |
Keywords: | текст культурно-значеннєвий професійно орієнтований текст культурно-значеннєвий фаховий дискурс увиразнення мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів професійно-мовленнєва діяльність майбутніх вихователів текстоцентричний підхід текстотворча діяльність майбутніх вихователів текстотворча компетенція майбутніх вихователів text CSPOT (culturally significant professionally oriented texts) the cultural significance of professional discourse development expressive speech of future nurseryteachers’ professional speech activity of future nursery-teachers’ text centric approach text creative activity of future nursery-teachers’ text creative competence of future nurseryteachers’ |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Київ: [б. в.] |
Citation: | Руденко Ю. А. Текстоцентричний підхід до увиразнення мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів: теорія і методика навчання / Ю. А. Руденко // Освітологічний дискурс. - 2015. - № 4. - С. 181-194. |
Abstract: | Статтю присвячено методологічному обґрунтуванню доцільності звернення до текстоцентричного підходу в увиразненні мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Автором розкривається сутність ключових понять текстоцентричного підходу: текст, культурно значеннєвий професійно – орієнтований текст (КЗПОТ), культурно-значеннєвий фаховий дискурс. The article is devoted to methodological rationale of the use of text centric approach in the development of speech, expression of future nursery-teachers’. The author reveals the importance of the key concepts of text centric approach: the cultural importance of professionally oriented texts (KSPOT), the cultural significance of a professional discourse. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2290 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії та методики дошкільної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tekstocentrychnyj pidxid do uvyraznennya movlennya majbutnix vyxovateliv doshkilnyx navchalnyx zakladiv teoriya i metodyka navchannya.pdf | 431.47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.