Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2290
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Руденко, Юлія Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Rudenko, Yuliia Anatoliivna | - |
dc.date.accessioned | 2019-07-08T08:46:25Z | - |
dc.date.available | 2019-07-08T08:46:25Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Руденко Ю. А. Текстоцентричний підхід до увиразнення мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів: теорія і методика навчання / Ю. А. Руденко // Освітологічний дискурс. - 2015. - № 4. - С. 181-194. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2290 | - |
dc.description.abstract | Статтю присвячено методологічному обґрунтуванню доцільності звернення до текстоцентричного підходу в увиразненні мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Автором розкривається сутність ключових понять текстоцентричного підходу: текст, культурно значеннєвий професійно – орієнтований текст (КЗПОТ), культурно-значеннєвий фаховий дискурс. The article is devoted to methodological rationale of the use of text centric approach in the development of speech, expression of future nursery-teachers’. The author reveals the importance of the key concepts of text centric approach: the cultural importance of professionally oriented texts (KSPOT), the cultural significance of a professional discourse. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Київ: [б. в.] | uk |
dc.subject | текст | uk |
dc.subject | культурно-значеннєвий професійно орієнтований текст | uk |
dc.subject | культурно-значеннєвий фаховий дискурс | uk |
dc.subject | увиразнення мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів | uk |
dc.subject | професійно-мовленнєва діяльність майбутніх вихователів | uk |
dc.subject | текстоцентричний підхід | uk |
dc.subject | текстотворча діяльність майбутніх вихователів | uk |
dc.subject | текстотворча компетенція майбутніх вихователів | uk |
dc.subject | text | uk |
dc.subject | CSPOT (culturally significant professionally oriented texts) | uk |
dc.subject | the cultural significance of professional discourse | uk |
dc.subject | development expressive speech of future nurseryteachers’ | uk |
dc.subject | professional speech activity of future nursery-teachers’ | uk |
dc.subject | text centric approach | uk |
dc.subject | text creative activity of future nursery-teachers’ | uk |
dc.subject | text creative competence of future nurseryteachers’ | uk |
dc.title | Текстоцентричний підхід до увиразнення мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів: теорія і методика навчання | uk |
dc.title.alternative | Text centric approach to the development of speech, expression of the future tutors of preschool education theory and methods of teaching | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | Кафедра теорії та методики дошкільної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tekstocentrychnyj pidxid do uvyraznennya movlennya majbutnix vyxovateliv doshkilnyx navchalnyx zakladiv teoriya i metodyka navchannya.pdf | 431.47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.