Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21835
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorZhan, Na-
dc.date.accessioned2025-04-09T08:47:06Z-
dc.date.available2025-04-09T08:47:06Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationZhan Na Value-oriented principles underlying the indices of cender development in the educational sphere / Na Zhan // Перспективи : соціально-політичний журнал. – 2024. – № 4. – С.127-133.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21835-
dc.description.abstractThis study examines the critical role of value-oriented principles embedded within gender development indices in the educational sector, emphasizing their importance in addressing gender disparities and advancing equitable access to education. Indices such as the Gender Parity Index (GPI), Gender Development Index (GDI), and Gender Inequality Index (GII) are pivotal instruments for assessing progress and guiding strategies toward achieving gender equality in educational contexts.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjecteducation indicesuk
dc.subjectGender equalityuk
dc.subjectpolicy recommendationsuk
dc.subjectinclusivityuk
dc.titleValue-oriented principles underlying the indices of cender development in the educational sphereuk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
19.pdf285.55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.