Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21629
Title: | Cognitive and progmatic aspects of foreign language teaching methods : assessment for learning in the remote classroom |
Authors: | Фогель, Тетяна Миколаївна Fogel, Tetyana Mykolaivna |
Keywords: | ‘assessment’ multiple meanings traditional approaches |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Фогель Т. М. Cognitive and progmatic aspects of foreign language teaching methods : assessment for learning in the remote classroom / Т. М. Фогель // Психолого-педагогічні аспекти реалізації сучасних методів навчання у закладах освіти: збірник матеріалів всеукраїнської науково-методичної конференції. Одеса : Університет Ушинського, 2024. - С.142-144. |
Abstract: | The term ‘assessment’ can be confusing because it can have multiple meanings depending on the context. There are two main approaches: assessment of learning (summative assessement) and assessment for learning (formative assessment). Traditional approaches to assessment are usually based on assessment of learning (summative assessement) carried out at the end of a course or school year in the form of an exam or test to which grades are given. The results are then reported. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21629 |
Appears in Collections: | Психолого-педагогічні аспекти реалізації сучасних методів навчання у закладах освіти (2024) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.