Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21629
Title: Cognitive and progmatic aspects of foreign language teaching methods : assessment for learning in the remote classroom
Authors: Фогель, Тетяна Миколаївна
Fogel, Tetyana Mykolaivna
Keywords: ‘assessment’
multiple meanings
traditional approaches
Issue Date: 2024
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Фогель Т. М. Cognitive and progmatic aspects of foreign language teaching methods : assessment for learning in the remote classroom / Т. М. Фогель // Психолого-педагогічні аспекти реалізації сучасних методів навчання у закладах освіти: збірник матеріалів всеукраїнської науково-методичної конференції. Одеса : Університет Ушинського, 2024. - С.142-144.
Abstract: The term ‘assessment’ can be confusing because it can have multiple meanings depending on the context. There are two main approaches: assessment of learning (summative assessement) and assessment for learning (formative assessment). Traditional approaches to assessment are usually based on assessment of learning (summative assessement) carried out at the end of a course or school year in the form of an exam or test to which grades are given. The results are then reported.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21629
Appears in Collections:Психолого-педагогічні аспекти реалізації сучасних методів навчання у закладах освіти (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
42.pdf3.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.