Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21452
Title: Використання освітнього процесу авторитарними режимами як інструмент ідеологічного підкорення населення
Authors: Лисянський, П. Л.
Keywords: авторитарні режими
освітній процес
ідеологічне підкорення
пропаганда
критичне мислення
росія
Казахстан
Китай
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Лисянський П. Л. Використання освітнього процесу авторитарними режимами як інструмент ідеологічного підкорення населення / П. Л. Лисянський // Політикус : наук. журнал. – 2024. – № 4. – С. 113-121.
Abstract: У статті досліджується використання освітнього процесу авторитарними режи- мами як інструмент ідеологічного підкорення населення. Авторитарні режими часто застосовують освіту для формування світогляду громадян таким чином, щоб під- тримувати та легітимізувати свою владу. Це здійснюється через контроль над зміс- том навчальних програм, поширення ідеологічно забарвлених матеріалів та репресії проти інакодумців у системі освіти. Така практика пригнічує критичне мислення та обмежує доступ до об’єктивної інформації, що має довгострокові негативні наслідки для розвитку суспільства. Метою статті є дослідження механізмів викорис- тання освітнього процесу авторитарними режимами для ідеологічного підкорення населення та аналіз впливу цих механізмів на суспільство. Методи дослідження вклю- чають аналіз документів, порівняльний аналіз, історичний аналіз та контент-аналіз. Результати показують, що освіта за авторитаризму часто використовується як інструмент пропаганди для контролю над населенням та формування ідеологічно прийнятних поглядів. Історичні та сучасні приклади росії, Казахстану та Китаю демонструють різноманітні підходи до використання освіти з цією метою. В росій- ській федерації, починаючи з радянського періоду, освіта була тісно пов’язана з іде- ологією держави. В Казахстані освіта використовується для зміцнення національної ідентичності та легітимізації авторитарного режиму. В Китаї комуністична партія активно контролює зміст навчальних програм з метою формування лояльності до партії. Використання освіти як інструменту пропаганди в авторитарних режимах є поширеною практикою, спрямованою на утвердження контролю над населенням, формування відповідних ідеологічних поглядів та легітимізацію влади. Основні нега- тивні сторони включають обмеження критичного мислення та інтелектуальної свободи, що призводить до спотворення історичних фактів та одностороннього сприйняття світу. Ідеологічний контроль формує зміст навчальних програм таким чином, щоб підтримувати офіційну ідеологію та владу, впливаючи на якість освіти та формування світогляду здобувачів освіти.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21452
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19.pdf472.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.