Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21452
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛисянський, П. Л.-
dc.date.accessioned2025-01-28T11:38:46Z-
dc.date.available2025-01-28T11:38:46Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЛисянський П. Л. Використання освітнього процесу авторитарними режимами як інструмент ідеологічного підкорення населення / П. Л. Лисянський // Політикус : наук. журнал. – 2024. – № 4. – С. 113-121.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21452-
dc.description.abstractУ статті досліджується використання освітнього процесу авторитарними режи- мами як інструмент ідеологічного підкорення населення. Авторитарні режими часто застосовують освіту для формування світогляду громадян таким чином, щоб під- тримувати та легітимізувати свою владу. Це здійснюється через контроль над зміс- том навчальних програм, поширення ідеологічно забарвлених матеріалів та репресії проти інакодумців у системі освіти. Така практика пригнічує критичне мислення та обмежує доступ до об’єктивної інформації, що має довгострокові негативні наслідки для розвитку суспільства. Метою статті є дослідження механізмів викорис- тання освітнього процесу авторитарними режимами для ідеологічного підкорення населення та аналіз впливу цих механізмів на суспільство. Методи дослідження вклю- чають аналіз документів, порівняльний аналіз, історичний аналіз та контент-аналіз. Результати показують, що освіта за авторитаризму часто використовується як інструмент пропаганди для контролю над населенням та формування ідеологічно прийнятних поглядів. Історичні та сучасні приклади росії, Казахстану та Китаю демонструють різноманітні підходи до використання освіти з цією метою. В росій- ській федерації, починаючи з радянського періоду, освіта була тісно пов’язана з іде- ологією держави. В Казахстані освіта використовується для зміцнення національної ідентичності та легітимізації авторитарного режиму. В Китаї комуністична партія активно контролює зміст навчальних програм з метою формування лояльності до партії. Використання освіти як інструменту пропаганди в авторитарних режимах є поширеною практикою, спрямованою на утвердження контролю над населенням, формування відповідних ідеологічних поглядів та легітимізацію влади. Основні нега- тивні сторони включають обмеження критичного мислення та інтелектуальної свободи, що призводить до спотворення історичних фактів та одностороннього сприйняття світу. Ідеологічний контроль формує зміст навчальних програм таким чином, щоб підтримувати офіційну ідеологію та владу, впливаючи на якість освіти та формування світогляду здобувачів освіти.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.subjectавторитарні режимиuk
dc.subjectосвітній процесuk
dc.subjectідеологічне підкоренняuk
dc.subjectпропагандаuk
dc.subjectкритичне мисленняuk
dc.subjectросіяuk
dc.subjectКазахстанuk
dc.subjectКитайuk
dc.titleВикористання освітнього процесу авторитарними режимами як інструмент ідеологічного підкорення населенняuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19.pdf472.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.