Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21452
Назва: Використання освітнього процесу авторитарними режимами як інструмент ідеологічного підкорення населення
Автори: Лисянський, П. Л.
Ключові слова: авторитарні режими
освітній процес
ідеологічне підкорення
пропаганда
критичне мислення
росія
Казахстан
Китай
Дата публікації: 2024
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Лисянський П. Л. Використання освітнього процесу авторитарними режимами як інструмент ідеологічного підкорення населення / П. Л. Лисянський // Політикус : наук. журнал. – 2024. – № 4. – С. 113-121.
Короткий огляд (реферат): У статті досліджується використання освітнього процесу авторитарними режи- мами як інструмент ідеологічного підкорення населення. Авторитарні режими часто застосовують освіту для формування світогляду громадян таким чином, щоб під- тримувати та легітимізувати свою владу. Це здійснюється через контроль над зміс- том навчальних програм, поширення ідеологічно забарвлених матеріалів та репресії проти інакодумців у системі освіти. Така практика пригнічує критичне мислення та обмежує доступ до об’єктивної інформації, що має довгострокові негативні наслідки для розвитку суспільства. Метою статті є дослідження механізмів викорис- тання освітнього процесу авторитарними режимами для ідеологічного підкорення населення та аналіз впливу цих механізмів на суспільство. Методи дослідження вклю- чають аналіз документів, порівняльний аналіз, історичний аналіз та контент-аналіз. Результати показують, що освіта за авторитаризму часто використовується як інструмент пропаганди для контролю над населенням та формування ідеологічно прийнятних поглядів. Історичні та сучасні приклади росії, Казахстану та Китаю демонструють різноманітні підходи до використання освіти з цією метою. В росій- ській федерації, починаючи з радянського періоду, освіта була тісно пов’язана з іде- ологією держави. В Казахстані освіта використовується для зміцнення національної ідентичності та легітимізації авторитарного режиму. В Китаї комуністична партія активно контролює зміст навчальних програм з метою формування лояльності до партії. Використання освіти як інструменту пропаганди в авторитарних режимах є поширеною практикою, спрямованою на утвердження контролю над населенням, формування відповідних ідеологічних поглядів та легітимізацію влади. Основні нега- тивні сторони включають обмеження критичного мислення та інтелектуальної свободи, що призводить до спотворення історичних фактів та одностороннього сприйняття світу. Ідеологічний контроль формує зміст навчальних програм таким чином, щоб підтримувати офіційну ідеологію та владу, впливаючи на якість освіти та формування світогляду здобувачів освіти.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21452
Розташовується у зібраннях:2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
19.pdf472.08 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.