Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20597
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVertel, A.-
dc.date.accessioned2024-10-24T13:19:14Z-
dc.date.available2024-10-24T13:19:14Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationVertel A. Helmut figdor’s psychoanalytic pedagogy: in-depth psychological aspects of the work of a psychoanalytic-oriented teacher at an institution of pre-school educational / A. Vertel // Сучасні освітні технології у підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти: зб. наукових праць за матеріалами І Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Одеса, 25 жовтня 2024 р. / за ред. Л. Березовської. Івано-Франківськ : НАІР, 2024. С. 60-64uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20597-
dc.description.abstractHelmut Figdor points to a common prejudice – that educational errors arise mainly due to incorrect pedagogical views. He singles out the main principle of psychoanalytically-oriented teacher’s work at a preschool educational institution: if the teacher wants to help the child, then it is necessary, first of all, to understand the essence of the parents’ problem, that is, to forget about the child’s problem for a while [5]. If parents feel that the teacher is interested in their problems, we can talk about the beginning of a relationship of trust and constructive work to realize that they need help. Only after that, the child-oriented conversation begins, as parents will be able to perceive recommendations as support, and not as criticism and encroachment on the personal sphere.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectHelmut Figdoruk
dc.subjectpsychoanalytic pedagogyuk
dc.subjectpre-school educationaluk
dc.subjectpreschoouk
dc.titleHelmut Figdor’s psychoanalytic pedagogy: in-depth psychological aspects of the work of a psychoanalytic-oriented teacher at an institution of pre-school educationaluk
dc.title.alternativeПсихоаналітична педагогіка Гельмута Фігдора: глибинно-психологічні аспекти роботи психоаналітичного педагога закладу дошкільної освітиuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Сучасні освітні технології у підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12.pdf2.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.