Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20312
Title: Сутність та компонентна структура композиційної компетентності майбутніх викладачів хореографії
Other Titles: The essence and component structure of the composition competence of future teachers of choreography
Authors: Терзі, Арсенія Андріївна
Terzi, Arseniia
Keywords: компетентність
хореографічна композиція
композиційна компетентність
структура композиційної компетентності
етапи створення хореографічної композиції
діяльність викладача хореографа
ompetence
choreographic composition
compositional competence
structure of compositional competence
stages of creating choreographic composition
dance teacher's activity
Issue Date: 2023
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Citation: Терзі А. А. Сутність та компонентна структура композиційної компетентності майбутніх викладачів хореографії / А. А. Терзі // Інноваційна педагогіка. 2023. - Вип. 60. - С. 144-149.
Abstract: Статтю присвячено актуальній проблемі композиційної компетентності викладачівхореографів як постановників у галузі мистецької освіти, яка є важливою складовою їх професійної підготовки і передбачає створення та сценічне втілення хореографічних композицій, що є найбільш складним, інтегрованим та динамічним видом професійної діяльності викладача-хореографа. Узагальнено основні положення щодо змісту і сутності хореографічної композиції у двох вимірах: як цілісний художній твір і як процес реалізації, сценічно-хореографічного втілення художньої концепції композиції. Проаналізовано роботи відомих сучасних хореографів-постановників щодо виявлення нововведень у постановочній діяльності, як-от: випадковість створення рухів як вираження свободи та спонтанності, використання експресивного тексту, креативність роботи з простором тощо. Узагальнено визначення поняття «компетентність» як інтегральної якості особистості яка, поряд зі знаннями вміннями, навичками і досвідом, включає такі складові, як ціннісно-смислова орієнтація, мотивація, когнітивні, афективні, вольові та інші професійно значущі особистісні якості. Обґрунтовано, що створення хореографічного твору вимагає сформованості композиційної компетентності викладачахореографа як постановника в галузі композиції танцю. Надано авторське визначення поняття «композиційна компетентність викладача-хореографа», як інтегрального динамічного особистісно-фахового утворення, яке забезпечує здатність до створення і виконавської реалізації оригинальної авторської концепції хореографічного твору на основі міжмистецького синтезу. The article is dedicated to the current issue of compositional competence of dance teachers as choreographers in the field of art education, which is an important component of their professional training and involves the creation and stage embodiment of choreographic compositions. This is considered the most complex, integrated, and dynamic form of professional activity for a dance teacher. The main principles regarding the content and essence of choreographic composition are summarized in two dimensions: as a complete artistic work and as a process of realization, stage choreographic embodiment of the artistic concept of composition. The works of renowned contemporary choreographers as directors are analyzed in terms of identifying innovations in staging activities, such as the randomness of creating movements as expressions of freedom and spontaneity, the use of expressive text, creative work with space, and so on. The definition of the concept of 'competence' is summarized as an integral quality of an individual which, alongside knowledge, skills, and experience, includes components such as value and meaning orientation, motivation, cognitive, affective, volitional, and other professionally significant personal qualities. It is argued that the creation of a choreographic work requires the development of compositional competence in dance teachers as choreographers in the field of dance composition.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20312
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Arseniia Terzi.pdf156.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.