Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1981
Назва: | Criterion score of the physical and psychophysiological condition of students in the context of determining their individual adaptability to physical loads |
Інші назви: | Критерій оцінки фізичного і психофізіологічного стан студентів у контексті визначення їх індивідуальна пристосованість до фізичних навантажень |
Автори: | Yagotin, R. S. Bosenko, Anatoliy Ivanovych Plisko, V. I. Дегтяренко, Тетяна Володимирівна Босенко, Анатолій Іванович Долинський, Борис Тимофійович Dolinsky, Borys Tymofiyovych Dehtiarenko, Tetiana Vоlodymyrivnа |
Ключові слова: | criterion score adaptability physical education psychomotor system students |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; National University of «Chernihiv Collegium» Taras Shevchenko; Odessa National Academy of Food Technology |
Бібліографічний опис: | Criterion score of the physical and psychophysiological condition of students in the context of determining their individual adaptability to physical loads / Yagotin, R. S., Degtyarenko, T. V., Bosenko, A. I., Plisko, V. I., Dolinsky, B. T. // Physical education of students. – 2019. – № 1. – C. 51-57. |
Короткий огляд (реферат): | Purpose: to suggest and to evaluate the criterion score of the physical and psychophysiological condition of students. The basis of the score is the individual-directed pedagogical control at physical education. Material: the study involved students (n = 75, age - 17-19 years). The physical condition was determined by applying anthropometry and motor skills testing. The psychophysiological condition was studied according to objective parameters of psychomotor qualities and functional capabilities of the cardio-respiratory system. Results: It was realized the criterion score of the individual degree of students’ adaptability to physical loads. It was determined the most significant interrelation between the indicators of motor qualities and psychomotor parameters of students. It was revealed the approaches of realization the complex individual-directed pedagogical control in the physical education of students. Conclusions: criteria of physical and psychophysiological capabilities of students are recommended for determining their adaptability to physical loads. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1981 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра фізичної реабілітації, біології і охорони здоров’я |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
760-Article Text-993-1-10-20190304 (1).pdf | 425.23 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.