Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/15405
Title: | A brief discussion on vocabulary teaching within a comprehensive course of chinese as a foreign language |
Other Titles: | Викладання лексики в комплексному курсі китайської мови як іноземної |
Authors: | He Miao |
Keywords: | comprehensive course vocabulary teaching Chinese as a foreign language комплексний курс лексика викладання китайської мови як іноземної |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University |
Citation: | He Miao A brief discussion on vocabulary teaching within a comprehensive course of chinese as a foreign language / He Miao // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前 沿 研 究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University, 2022. – Issue 8. – Р. 69-78. |
Abstract: | In the process of learning a second language, the amount of vocabulary a learner has mastered determines his her ability to comprehensively use the language. Vocabulary acquisition has also become a central task of second language acquisition. Therefore, in the whole teaching system of Chinese as a foreign language, vocabulary teaching has a very important position, and it has also become one of the main contents of the comprehensive course of Chinese as a foreign language. В усій системі навчання китайської мови як іноземної вивчення лексики займає дуже важливе місце, тому що лексика – це першооснова знань будь якої мови. Найбільшим бар’єром у вивченні китайської мови для студентів є китайські ієрогліфи. Ієрогліфи це письмове відображення лексики. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/15405 |
Appears in Collections: | 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
He Miao.pdf | 7.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.