Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14516
Title: | Integrated teaching of law terminology: cognitive approach |
Other Titles: | Інтегроване викладання юридичної термінології: когнітивний підхід |
Authors: | Yumrukuz, Anastasia Anatoliivna Юмрукуз, Анастасія Анатоліївна Slobodianiuk, Hanna Anatolievna Слободянюк, Ганна Анатоліївна |
Keywords: | integrated teaching law terminology cognitive approach English інтегроване навчання юридична термінологія когнітивний підхід англійська мова |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Yumrukuz А. А. Integrated teaching of law terminology: cognitive approach / А. А. Yumrukuz, H. A. Slobodianiuk // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2019. – Ariel. – Issue №10. – Р. 145-148. |
Abstract: | The paper is focused on the problems of integrated teaching of the law terminology in light of cognitive approach. The authors argue that teaching law terminology in English should be parallel to teaching law per se. This will mean class time economy and formation of stable images of the concepts studied in students’ minds. Стаття присвячена проблемам інтегрованого викладання юридичної термінології у світлі когнітивного підходу. Автори стверджують, що викладання юридичної термінології англійською мовою має бути паралельним з викладанням права. Це означатиме економію класного часу та формування стійких образів понять, що вивчаються. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14516 |
Appears in Collections: | 2019 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yumrukuz Anastasiia 2019.pdf | 138.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.