Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/13456
Title: | A survey on the status quo of spoken Сhiense testing for Сentral Asian foreign students in Хinjiang |
Other Titles: | Опитування як статус тестування розмовної китайської мови для іноземних студентів із Центральної Азії в Сіньцзяні |
Authors: | Su Yuan |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky & Harbin Engineering University |
Citation: | Su Yuan A survey on the status quo of spoken Сhiense testing for Сentral Asian foreign students in Хinjiang / Su Yuan // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育前沿研究 ): International annual journal. – Odessa : South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2016. – Issue 2. – Р. 136-142. |
Abstract: | This research accumulates the existing experience obtained in China and abroad regarding spoken Chinese testing techniques. The author describes the integrated examination method, questionnaire survey method, observation method, interview and other research methods within the sphere of social linguistics which are used to teach Xinjiang College Central Asia students to master Spoken Chinese. У цьому дослідженні накопичено наявний досвід, отриманий у Китаї та за кордоном щодо методик тестування розмовної китайської мови. Автор описує метод інтегрованого іспиту, метод анкетування, метод спостереження, інтерв’ю та інші методи дослідження у сфері соціальної лінгвістики, які використовуються для викладання Сіньцзянського коледжу. Студенти Центральної Азії опанують розмовну китайську. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/13456 |
Appears in Collections: | 2016 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Su Yuan.pdf | 2.67 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.