Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/987
Title: | Формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх учителів початкової школи в освітньому середовищі педагогічного коледжу |
Other Titles: | Future teachers of elementary school college health-keeping com-petence formation in the educational environment of the pedagogical |
Authors: | Малишева, Леся Сергіївна Malysheva, Lesia Serhiivna |
Keywords: | майбутні учителі початкової школи здоров’язбережувальна компетентність педагогічні умови модель методика педагогічний коледж студенти психологічно безпечне середовище future teachers of elementary school health-keeping competence pedagogical conditions model methodology pedagogical college students psychologically safe environment |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Малишева, Л. С. Формування здоров'язбережувальної компетентності майбутніх учителів початкової школи в освітньому середовищі педагогічного коледжу : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Леся Сергіївна Малишева; наук. кер. С. М. Кондратюк; Державний заклад "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2018. – 20, [1] с. |
Abstract: | У дисертації досліджено проблему формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх учителів початкової школи в освітньому середовищі педагогічного коледжу. Визначено сутність феномена «здоров’язбережувальна компетентність майбутніх учителів початкової школи» і його структуру, у якій виділено змістовий, спрямувальний та операційний компоненти, критерії (когнітивно-інформаційний, мотиваційно-поведінковий, діяльнісно-регулятивний) та показники, схарактеризовано рівні (достатній, задовільний, низький) сформованості досліджуваного конструкту. The problem of future teachers of elementary school healthcare-keeping formation competence in the educational environment of the pedagogical college is investigated in the dissertation. The essence of the phenomenon of «future teachers of elementary school health-keeping competence» and its structure are defined by the author in the dissertation. The structure of the «future teachers of elementary school health-keeping competence» includes: the content, orientation and operational components, criteria (cognitive-informational, motivational-behavioral, activity-regulative) and indicators are highlighted, are determined, the levels are quantified (sufficient, satisfactory, low) formation of the investigated construct. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/987 |
Appears in Collections: | Автореферати |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Malysheva.aref.pdf | 233.19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.