Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/974
Title: | Збагачення словника дітей 5-го року життя в процесі образотворчої діяльності |
Other Titles: | Vocabulary enrichment of five-year children in the process of art activity |
Authors: | Макаренко, Світлана Іванівна Makarenko, Svitlana Ivanivna |
Keywords: | збагачення словника діти 5-го року життя образотворча діяльність педагогічні умови enrichment of vocabulary 5-year old children art activity pedagogical conditions |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Макаренко, С. І. Збагачення словника дітей 5-го року життя в процесі образотворчої діяльності : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Світлана Іванівна Макаренко; наук. кер. Н. В. Гавриш; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2010. – 21 с. |
Abstract: | У дисертації досліджується проблема збагачення словника дітей 5-го року життя в процесі образотворчої діяльності. Визначено педагогічні умови збагачення словника дітей 5-го року життя в процесі образотворчої діяльності; відповідність методів збагачення словника основним етапам ор-ганізації образотворчої діяльності; емоційна насиченість образотворчої діяльності за рахунок урізноманітнення засобів втілення образу; поступове введення у словник дітей спеціальних термінів образотворчої діяльності та експериментально перевірено їхню оптимальність; на основі визначених змістового й експресивного критеріїв схарактеризовано рівні розвитку словника дітей 5-го року життя в процесі образотворчої діяльності: високий, достатній, середній, низький. Thesis researches the problem of vocabulary enrichment of five-year children in the process of art activity. It defines pedagogical conditions for vocabulary enrichment of five-year children in the process of art activity (unit-thematic organization of classes in art on the integration basis; correlation methods of vocabulary enrichment with the main stages of art organization; emotional satiation of art process on account for the diversification of ways of image embodiment; gradual introduction of special terms of art into children’s vocabulary and experimental proof of their optimum; on the basis of defined contextual and emotional criteria thesis characte-rizes levels of vocabulary development of five-year children in the process of art activity: high, satisfactory, intermediate, low. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/974 |
Appears in Collections: | Автореферати |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Makarenko.aref.pdf | 207.28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.