Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/9664
Title: | Системні концепції вищої освіти в умовах інноваційних процесів |
Other Titles: | The systematic conceptions of the high education in the conditions of innovating processes |
Authors: | Гансова, Емма Августівна Паламарчук, Галина Тимофіївна Hansova, Emma Avhustivna |
Keywords: | система інновація концепція соціалізація |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Гансова Е. А. Системні концепції вищої освіти в умовах інноваційних процесів / Е. А. Гансова, Г. Т. Паламарчук // Перспективи. – 2014. – №1 (59). – С. 39-44. |
Abstract: | У сфері сучасної культури при розгортанні того чи іншого інноваційного процесу особливу актуальність і значення набуває аналіз тих глобальних тенденцій минулого століття, які можуть мати продовження в майбутті, кидаючи виклик людській цивілізації, виклик її спроможності протистояти руйнівним тенденціям та підтримувати творчі й освітянські прогресивні. В контексті системної концепції освіти й соціалізації як цілісної та універсальної адаптації індивіда до соціокультурних цінностей, актуалізується проблема змістовної визначеності соціалізації особистості в освітянський період. The analyzes of global tendencies which took place in the last century becomes especially actual in the sphere of the modern culture. They may be continued in the future, challenge human civilization, challenge its ability to resist destroying tendencies and to support creative and progressive once. The problem of personal defining in the process of socialization during educating period becomes actual in the context of conception of education and socialization as universal adaptation of an individual to the cultural values. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/9664 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hansova, Palamarchuk.pdf | 351.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.