Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/9351
Title: | Зміна правової парадигми як процес подолання "кризи ідентичності" права |
Other Titles: | The change of legal paradigm as a process of law "identity crysis" overcoming |
Authors: | Кравцов, Юрій Сергійович Kravtsov, Yuriy Serhiyovych |
Keywords: | парадигма освіти стратегія розвитку аутентичний спосіб опису постмодернізм ризома наратив діалогічна онтологія права paradigm of education strategy of development authentic method of description theory of postmodern rizoma narrative dialogical ontology of right |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Кравцов Ю. С. Зміна правової парадигми як процес подолання "кризи ідентичності" права / Ю. С. Кравцов // Перспективи. – 2012. – №3. – С. 46-51. |
Abstract: | Автор аналізує теоретичні підстави зміни парадигми правової освіти: від педагогічної «машини» як засобу педагогічної дії до розуміння освіти як сфери стратегічного розвитку. Для цього повинна бути створена конструкція з цілей розвитку. З філософської позиції розкриваються онтологічні і гносеологічні чинники появи нового історичного типу суспільства, в нашому випадку — інформаційного. Author analyses theoretical grounds of change of paradigm of legal education: from the pedagogical «machine» as mean of pedagogical action to understanding of education as sphere of strategic development. For this purpose a construction must be created from aims of development. The ontological and gnoseological factors of appearance of new historical type of society open up from philosophical position, in our case — informative. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/9351 |
Appears in Collections: | 2012 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kravtsov. 2012.pdf | 375.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.