Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/906
Title: | Підготовка магістрантів педагогічних університетів до організації кредитно-модульного навчання |
Other Titles: | Training of graduate students of pedagogical universities in the organizing of credit-module teaching |
Authors: | Оськіна, Наталія Олександрівна Oskina, Natalia Oleksandrivna |
Keywords: | магістранти педагогічних університетів організація кредитно-модульне навчання професійно-педагогічна компетентність graduate students of pedagogical universities organization credit-module teaching professional and pedagogical competence |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Оськіна, Н. О. Підготовка магістрантів педагогічних університетів до організації кредитно-модульного навчання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Наталія Олександрівна Оськіна; наук. кер. І. М. Богданова; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2011. – 20 с. |
Abstract: | У дисертації досліджено підготовку магістрантів педагогічних університетів до організації кредитно-модульного навчання як процес формування професійно-педагогічної компетентності випускника університету; визначено й обґрунтовано складові професійно-педагогічної компетентності магістрантів педагогічних університетів до організації кредитно-модульного навчання (аутопсихологічна, науково-предметна, проектувальна компетентності); виявлено педагогічні умови підготовки магістрантів педагогічних університетів до організації кредитно-модульного навчання. Training of graduate students of pedagogical universities in the organizing of credit-module teaching as a process of professional and pedagogical competence development of university graduates has been researched; the components of professional and pedagogical competence of graduate students of pedagogical universities have been defined and grounded (autopsyhological, scientific and subject, designing competences); the pedagogical conditions of graduate students training have been discovered (orientation of the content of graduate students training toward the organization of credit-transfer system of education; providing of graduate students with skills and habits of credit-module teaching organization. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/906 |
Appears in Collections: | Автореферати |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Oskina.aref.pdf | 683.33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.