Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/887
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Оліяр, Марія Петрівна | - |
dc.contributor.author | Oliyar, Maria Petrivna | - |
dc.date.accessioned | 2018-11-26T14:04:38Z | - |
dc.date.available | 2018-11-26T14:04:38Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Оліяр, М. П. Теоретико-методичні засади формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів [Текст] : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 : 13.00.04 / Марія Петрівна Оліяр; наук. консультант А. М. Богуш; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2016. – 551 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/887 | - |
dc.description.abstract | У дисертаційному дослідженні визначено й обґрунтовано методологічні концепти та лінгвістичні засади формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Уточнено поняття «компетентність», «комунікативна компетентність», «комунікативно-стратегічна діяльність». «комунікативна стратегія», «комунікативна тактика». In the current research thesis the author has defined and substantiated the methodological concepts and linguistic bases of formation of communicative-strategic competence of elementary school teachers-to-be. She has clarified the concepts of competence, communicative-strategic activity, communicative competence, communicative strategy and communicative tactics. The writer of the thesis has revealed the nature and structure of the phenomenon of "communicative-strategic competence of elementary school teachers-to-be". She has classified the communicative strategies of elementary school teachers-to-be by the functions of pedagogical communication and genres of pedagogical discourse. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | комунікативно-стратегічна компетентність | uk |
dc.subject | майбутній учитель початкових класів | uk |
dc.subject | теоретико-методологічні засади | uk |
dc.subject | комунікативна особистість | uk |
dc.subject | педагогічний дискурс | uk |
dc.subject | комунікативна стратегія | uk |
dc.subject | комунікативна тактика | uk |
dc.subject | педагогічні умови | uk |
dc.subject | експериментальна методика | uk |
dc.subject | communicative-strategic competence | uk |
dc.subject | elementary school teacher-to-be | uk |
dc.subject | theoretical and methodological bases | uk |
dc.subject | communicative personality | uk |
dc.subject | pedagogical discourse | uk |
dc.subject | communicative strategy | uk |
dc.subject | communicative tactics | uk |
dc.subject | pedagogical conditions | uk |
dc.subject | experimental methods | uk |
dc.title | Теоретико-методичні засади формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів | uk |
dc.title.alternative | Theoretical and methodological bases of formation of communicative-strategic competence of elementary school teachers-to-be | uk |
dc.type | Thesis | uk |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ОЛІЯР Марія Петрівна.pdf | 2.27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.