Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/87
Назва: | Interrelation of professional identity and self-trust in psychology students |
Інші назви: | Дослідження «природи» взаємозв’язку професійної ідентичності та довіри до себе у майбутніх психологів |
Автори: | Lozhkin, Heorhii Shevchenko, Svitlana Ложкін, Георгій Шевченко, Світлана |
Ключові слова: | professional identity trust in oneself interconnection future psychologist professional training професійна ідентичність довіра до себе взаємозв’язок майбутній психолог професійна підготовка |
Дата публікації: | 2018 |
Видавництво: | South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D.Ushynsky |
Бібліографічний опис: | Lozhkin H. Interrelation of professional identity and self-trust in psychology students / H. Lozhkin, S. Shevchenko // Наука і освіта. – 2018. – №1. – C. 88–98. |
Короткий огляд (реферат): | The relevance of the study is explained by transformations taking place in economic and social spheres of life, which put forward new demands for specialists’ professionalism and stimulate the improvement of the training of specialists to meet modern requirements. In the light of the recent changes one should understand that the training of professionals must meet not only the requirements of the present but also the person’s ability to find himself/herself in the structure of professional relations, which are constantly changing. The paper aims to characterize the features of the formation of professional identity and its relationship with self-trust of future psychologists. The article deals with the essence of the identity phenomenon, which for a long time has been the subject of research of psychologists of various areas of science. As a result of the conducted research, six clusters have been identified empirically, depending on the level of maturity of professional identity and self-trust. Most of the respondents have a high level of professional identity. The wave-like character of the development of professional identity in future psychologists in the process of professional training has been noticed. The degree of awareness of belonging to the profession and professional community depends on the level of self-confidence. Актуальність дослідження зумовлена глибокими змінами в сучасному суспільстві, на ринку праці, перетворенням та реформуванням багатьох областей суспільних та професійних відносин, у тому числі і тих, задачею яких є підготовка фахівців. Трансформації в економічній та соціальній сферах стимулюють до вдосконалення системи підготовки фахівців, що відповідають вимогам суспільства, а також можливостям самої людини знаходити себе в структурі професійних відносин, що постійно змінюється, та для якісної інтеграції в суспільне життя. Метою статті є емпіричне дослідження сформованості професійної ідентичності та її взаємозв’язку із довірою до себе у майбутніх психологів. Проаналізовано феномен ідентичності, що тривалий час є предметом дослідження психологів різних наукових шкіл та напрямів. Традиційно у психологічних дослідженнях виділяють різноманітні типи ідентичності, а саме: ядерну, статеву, рольову, особистісну, соціальну, гендерну, релігійну. Виокремлення професійної ідентичності є закономірним процесом послідовної диференціації поняття «ідентичність». Сформована професійна ідентичність є результатом процесів самовизначення, персоналізації і самоорганізації. Методи та результати дослідження: емпіричним шляхом виявлено шість кластерів залежно від співвідношення рівня сформованості професійної ідентичності і довіри до себе. У переважної більшості майбутніх психологів зафіксовано високий рівень професійної ідентичності. У процесі фахової підготовки майбутніх психологів зафіксовано хвилеподібний характер розвитку професійної іден- тичності. Пік її розвитку у досліджуваних припадає на п’ятий курс. Міра усвідомлення майбутнім психологом своєї приналежності до професії і професійної спільноти залежить від рівня довіри до себе. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/87 |
ISSN: | 2311-8466 |
Розташовується у зібраннях: | 2018 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Георгій Ложкін, Світлана Шевченко.pdf | 914.08 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.