Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/856
Title: | Увиразнення мовлення майбутніх учителів історії професійно орієнтованими фразеологізмами |
Other Titles: | Speech improvement of future teachers of history with professionally-oriented phraseology |
Authors: | Прокопенко, Ліліана Іванівна Prokopenko, Liliana Ivanivna |
Keywords: | фразеологічна одиниця професійно орієнтовані фразеологізми педагогічне спілкування культура професійного мовлення вчителя словникова робота phraseology unit professionally-oriented phraseologies pedagogic communication culture of professional speech of teacher vocabulary work |
Issue Date: | 2005 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Прокопенко, Л. І. Увиразнення мовлення майбутніх учителів історії професійно орієнтованими фразеологізмами [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ліліана Іванівна Прокопенко; наук. кер. Ж. Д. Горіна; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2005. – 225 с. |
Abstract: | Дисертацію присвячено проблемі увиразнення мовлення майбутніх учителів історії професійно орієнтованими фразеологізмами. Запропоновано систему вправ і завдань, спрямованих на збагачення фразеологічного запасу студентів, формування вмінь використання фразеологізмів у педагогічному спілкуванні.The dissertation is devoted to the problem of expressing the speech of future teachers of history by professionally oriented phraseologisms. The system of exercises and tasks directed on enrichment of phraseological reserve of students, formation of skills of use of phraseologisms in pedagogical communication is offered. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/856 |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Прокопенко Ліліана Іванівна.pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.