Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/8094
Title: | Постановка проблеми модернізації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання: суперечності та перспективи вирішення |
Other Titles: | Statement of the issue of modernization of professional pedagogical training of future specialists in physical education: contradictions and prospects of solution |
Authors: | Башавець, Наталія Андріївна Bashavets, Nataliia Andriivna |
Keywords: | майбутні фахівці з фізичного виховання модернізація професійно-педагогічна підготовка педагогічні умови future specialists in physical education modernization professional pedagogical training pedagogical conditions |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | НПУ імені М.П. Драгоманова |
Citation: | Башавець Н. А. Постановка проблеми модернізації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання: суперечності та перспективи вирішення / Н. А. Башавець // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. – Вип. 3. – С. 47-50. |
Abstract: | Статті розглядаються проблеми інтенсивної перебудови окремих параметрів навчання майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту, зокрема тих, що посилюють їх професійно-педагогічну кваліфікацію, не порушуючи конструктивних напрацювань минулого. Визначається потреба суттєвого оновлення змісту, форм, методів, засобів і прийомів навчання, яке дасть змогу підвищити якість педагогічної кваліфікації випускників та її суперечність з відсутністю обґрунтованих і експериментально перевірених організаційно-педагогічних умов модернізації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання. The article analyzes the issue of intensive reconstruction of some parameters of training future specialists in physical education and sports, in particular those reinforcing their professional pedagogical qualification without destroying constructive groundwork of the past. We state the demand for essential renovation of educational contents, forms, methods and techniques, which enables improving the quality of pedagogical qualification of graduate students and eliminate contradictions arising due to the absence of grounded and experimentally verified organizational pedagogical conditions of modernization of professional pedagogical training of future specialists in physical education. We establish the fact that young graduates of physical education faculties demonstrate a low level of pedagogical capabilities and techniques, superficial abilities of projecting and building future professional activity on the reflexive basis, using educational environment in terms of self-education, self-upbringing and self-improving. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/8094 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики фізичної культури та спортивних дисциплін |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bashavets Nataliia Andriivna 2020.pdf | 248.41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.