Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/7081
Title: | Особливості життєстійкості у студентів–акцентуантів |
Other Titles: | Peculiarities of hardiness of students with different types of accentuations |
Authors: | Кошлань, Ірина Григорівна Koshlan, Iryna Grygorivna Вербовецька, Н. М. |
Keywords: | життєстійкість типи акцентуацій особистості |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Кошлань І. Г. Особливості життєстійкості у студентів–акцентуантів / І. Г. Кошлань, Н. М. Вербовецька // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2013. – № 7. – С. 160-164. |
Abstract: | The article presents the results of empirical research aimed at finding relations between such psychological phenomena as hardiness and types of personality’s accentuations. Modern psycholody determines hardiness as a system of convictions about oneself, about the world and relations with it. Hardiness is usually defined as a personality structure comprising the three related general dispositions of commitment, control, and challenge that functions as a resistance resource in the encounter with stressful conditions. The empirical research demonstrates a conformity of certain combination of vitality indicators and particular types of personality’s accentuations. The obtained data complete known characteristics of accentuations and can promote the process of self-cognition and self-development of students, as well as increasing physical and psychical health and self-realization as a specialist in future professional activity. У статті представлені результати емпіричного дослідження, спрямованого на пошук зв’язків між такими психологічними явищами, як життєстійкість й типи акцентуацій особистості. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/7081 |
Appears in Collections: | 2013 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Koshlan’, Verbovets’ka.pdf | 559.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.