Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6835
Назва: | History of formation of the decimal number concept |
Інші назви: | Історія утворення десяткового числа понять |
Автори: | Яковлєва, Ольга Миколаївна Iakovlieva, Olga Mykolaivna Lipska, Zh. M. |
Ключові слова: | decimal hexadecimal decimal fractions десятичная система дроби десяткове число шістнадцяткові числа |
Дата публікації: | 2018 |
Бібліографічний опис: | Iakovlieva O. M. History of formation of the decimal number concept / O. M. Iakovlieva, Zh. M. Lipska // International scientific conference «Algebraic and geometric methods of analysis» may 30 – june 4, 2018. – Odesa, Ukraine. – Р. 68-69. |
Короткий огляд (реферат): | The theory of decimal numbers was systematically expounded by Samarkand mathematician Giyas-ad-din Jamshid ibn Mas’ud al-Kashi in his work ’The Key to Arithmetics’ in the first half of the XVth century. He gave rules of arithmetics of decimals, the rules for converting sexadecimal numbers to decimal ones. However, his works were unknown in Europe. Al-Kashi separated the integer part of a number from its fractional part by a vertical line, he inscribed its decimal place above each digit and etc. Теорія десяткових чисел систематично викладалася самаркандським математиком Гіяс-ад-діном Джамшидом ібн Мас'уд-Каші у своєму творі «Ключ до арифметики» у першій половині XV століття. Він дав правила арифметики десяткових знаків, правила перетворення секседесятних чисел у десяткові. Однак його твори були невідомі в Європі. Аль-Каші відокремив цілу частину числа від його дробової частини вертикальною лінією, він вписав його десяткове місце над кожною цифрою тощо. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6835 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра вищої математики і статистики |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Iakovlieva Olga Mykolaivna.pdf | 437.15 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.