Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6780
Title: | Використання інформаційно-комунікативних технологій навчання для підготовки дітей до школи |
Other Titles: | The use of information and communicative teaching technologies when preparing children for school |
Authors: | Шиліна, Наталія Євгенівна Schylina, Nataliia Evgenivna |
Keywords: | informational age informational competence informational and communicative technology informational and communication space psychological preparation for school communicative competence children's verbal readiness for school informational and communication competence інформаційна епоха інформаційна компетенція інформаційно-комунікативні технології інформаційно-комунікативний простір психологічна підготовка до школи комунікативна компетенція мовленнєва готовність дітей до школи інформаційно-комунікативна компетентність |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Шиліна Н. Є. Використання інформаційно-комунікативних технологій навчання для підготовки дітей до школи / Н. Є. Шиліна // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 222-227. |
Abstract: | The article is devoted to the problem of psychological readiness of senior preschool children for school, namely, the formation of psychological competence under conditions of global informatization of the modern world by means of information and communication technologies. The review of the researches on the influence of computer technology on the development of preschool children’s thinking is presented in the article. Modern innovations contribute to im- provement of the quality of learning and education and enable every child to successfully and quickly adapt to environment and social changes. Children’s interest in computers is enormous; adult’s task is to set it into the right direction, to teach children fundamentals of computer literacy that can be regarded as informational competence, gaining knowledge and abilities of using modern information and communication technologies. Статтю присвячено проблемі психологічної готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі. А саме – формуванню психологічної компетенції в умовах глобальної інформатизації сучасного світу. Подано огляд досліджень щодо впливу комп’ютерних технологій на розвиток мислення дітей дошкільного віку, обґрунтована актуальність використання інформаційно-комунікативних технологій для підготовки дітей до навчання у школі. Розкрито поняття психологічної готовності дітей до школи, комунікативної та інформаційної компетенції. Автором дано визначення інформаційно-комунікативної компетенції як необхідної складової загальної готовності дошкільників до сучасних умов навчання в інформаційно-комунікативному просторі. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6780 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Shilina.pdf | 221.23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.