Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6776
Title: | Використання лінгводидактичних ідей А. М. Богуш у формуванні мовленнєвої особистості дітей старшого дошкільного віку |
Other Titles: | Use of linguodidactical ideas of A. Bohush in development of senior pre-school age children’s speech personality |
Authors: | Трифонова, Олена Сергіївна Tryfonova, Olena Sergyivna |
Keywords: | Bohush A. M. speech personality senior preschool age children developmental speech environment speech activity creative speech self-expression estimating and monitoring activity Богуш А. М. мовленнєва особистість діти старшого дошкільного віку розвивальне мовленнєве середовище мовленнєва активність творче мовленнєве самовираження оцінно-контрольна діяльність |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Трифонова О. С. Використання лінгводидактичних ідей А. М. Богуш у формуванні мовленнєвої особистості дітей старшого дошкільного віку / О. С. Трифонова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 203-206. |
Abstract: | The article deals with linguodidactical ideas of A. Bohush in the development of speech personality of preschool age children (special attention is paid to such factors as: developmental speech environment, personality‟s speech activity, creative self-expression, estimating and monitoring activities in the speech activity of a child); pedagogical conditions of the development of speech personality of preschool age children, evaluative criteria and indicators of development of speech personality of preschool age children, that were developed by A. Bogush, have been highlighted. The linguodidactical model and experimental methodology of development of speech personality of senior preschool age children have been described.У статті висвітлено лінгводидактичні ідеї А. М. Богуш щодо формування мовленнєвої особистості дітей дошкільного віку (педагогічні умови, критерії і показники оцінки сформованості мовленнєвої особистості дитини). Описано лінгводидактичну модель та експериментальну методику формування мовленнєвої особистості дітей старшого дошкільного віку. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6776 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tryfonova.pdf | 222.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.