Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6533
Title: | Професійно-педагогічне самопроектування майбутніх менеджерів освіти: теоретичні аспекти |
Other Titles: | Professional and pedagogical self-design of future education managers: theoretical aspects |
Authors: | Дін Юйцзін Ding Yujing |
Keywords: | акмеологія майбутній менеджер освіти навчальний заклад прогностична компетентність самопроектування теоретико-методологічні підходи acmeology future education manager prognostic competence self design synergetic acmeology theoretical and methodological approaches educational institution |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Дін Юйцзін Професійно-педагогічне самопроектування майбутніх менеджерів освіти: теоретичні аспекти / Юйцзін Дін // Наука і освіта. – 2019. – №2. – С. 34-43. |
Abstract: | У статті розглянуто самопроектування як важливий елемент для професійно-педагогічної підготовки майбутніх менеджерів освіти. Відзначається, що професійна діяльність фахівців не може бути достатньо якісною без сформованості прогностичної і проектної компетентностей. Концентрацію індивідуального досвіду під вирішення професійних завдань забезпечує актопсихологічна компетентність. Менеджер сучасного навчального закладу – це професіонал, який свідомо і постійно підвищує свою кваліфікацію не тільки за допомогою організованих форм, а й у ході самопізнання, самодіагностування, самопроектування, самовдосконалення. The article considers self design as an important element for the professional and pedagogical training of future education managers. It is noted that the specialists’ professional activit ies cannot be sufficient for quality without the formation of prognostic and design competencies. The concentration of individual experience in solving professional problems provides act psychological competence. The manager of a modern educational institu tion is a professionalwho consciously and constantly improves his /her qualifications not only by means of organized forms, but also in thecourse of self knowledge, self diagnosis, self design, and self improvement. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6533 |
Appears in Collections: | 2019 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ding Yujing.pdf | 811.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.