Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6440
Назва: | Упровадження педагогічних умов формування організаційної культури майбутніх учителів початкової ланки освіти |
Інші назви: | Implementation of pedagogical conditions of forming future primary school teachers’ organizational culture |
Автори: | Борщенко, Валерія Володимирівна Borshchenko, Valeriya Volodymyrivna |
Ключові слова: | pedagogical conditions scientific organization of teacher’s work interpersonal interaction emotional self-regulation педагогічні умови наукова організація праці вчителя міжособистісна взаємодія емоційна саморегуляція |
Дата публікації: | 2014 |
Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Бібліографічний опис: | Борщенко В. В. Упровадження педагогічних умов формування організаційної культури майбутніх учителів початкової ланки освіти / В. В. Борщенко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 8. – С. 21-24. |
Короткий огляд (реферат): | The article brings to light the methodology of realization of pedagogical conditions of the forming future primary school teachers’ organizational culture while studying at higher educational institution and the results obtained in the course of experimental work with students. Teacher’s organizational culture requires individual’s willingness to improve the social atmosphere in which the process of training, education and development of schoolchildren is carried out. This problem is of particular importance today for primary school teachers who instruct students in forming their organizational culture that is a key factor of success in the academic and professional work. In the course of the study, it was determined that the formation of primary school teachers’ organizational culture will be effective if the appropriate pedagogical conditions are implemented into educational process of higher pedagogical schools. Pedagogical conditions are regarded as the circumstances that contribute to their preparation for their own activity and the implementation of organizational activities with the schoolchildren, their parents, colleagues and the administration of an educational institution. У статті висвітлюються методика реалізації педагогічних умов формування організаційної культури майбутніх учителів початкової школи під час навчання у вищому педагогічному навчальному закладі та одержання результатів у межах експериментальної роботи зі студентами. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6440 |
Розташовується у зібраннях: | 2014 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Borshchenko.pdf | 402.82 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.