Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6415
Title: | Результати аналізу стану проблеми формування культури почуттів особистості |
Other Titles: | Analysis results of the problem of forming personality’s culture of feelings |
Authors: | Скоромна, Маріанна Володимирівна Skoromna, Marianna Volodymirivna |
Keywords: | culture feelings emotions culture of feelings emotional culture культура почуття емоції культура почуттів емоційна культура |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Скоромна М. В. Результати аналізу стану проблеми формування культури почуттів особистості / М. В.Скоромна // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 7. – С. 171-175. |
Abstract: | The article deals with the analysis of the current state of the problem of culture of feelings. The extremely urgent problem is a necessity of development of personality’s culture of feelings, because it is impossible to form value orientations, moral and aesthetic ideals without feelings. The author reveals the essence of the concept "culture of feelings". Different approaches of scientists in relation to its essence are analyzed. It is exposed, that feelings show up through emotions, that is closely related to most psychical functions and influence not only the personality experience but also activity of people, determining their inner world and acts. У статті розглянуто сутність поняття «культура почуттів», проаналізовано підходи різних науковців до її сутності, доведено необхідність її формування у майбутніх фахівців; розведено поняття «емоції» та«почуття», «емоційна культура» і «культура почуттів». |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6415 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Skoromna.pdf | 410.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.