Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6202
Title: | Інтерпретація музичних творів – методичний аспект |
Other Titles: | Interpretation of musical composition: a methodical aspect |
Authors: | Щолокова, О. П. Мозгальова, Наталія Георгіївна Барановська, Ірина Георгіївна Shcholokova, Olha Pylypivna Mozgalova, Natalia Georgiivna Baranovska, Iryna Georgiivna |
Keywords: | герменевтичний підхід інтерпретація музичний твір художньо-інтерпретаційна діяльність вчителі музики hermeneutical approach interpretation musical work artistic and interpretive activity teachers of Music |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України |
Citation: | Щолокова О. П. Інтерпретація музичних творів – методичний аспект / О. П. Щолокова, Н. Г. Мозгальова, І. Г. Барановська // // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 3 (128). – С. 151-159. |
Abstract: | У статті порушується питання активізації художньо-інтерпретаційної діяльності студентів музичних спеціальностей вищих педагогічних навчальних закладів. Художньо-інтерпретаційна діяльність розглядається як фактор творчого становлення, зростання та самореалізації студентів. The article presents the issue regarding activation of artistic and interpretative activities of the students majoring in musical specialties at higher pedagogical educational institutions. The artisticinterpretative activity is considered as a factor of students’ creative development, growth and selfrealization. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6202 |
Appears in Collections: | 2019 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Shcholokova Olha.pdf | 277.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.