Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6199| Title: | Критерії, показники та рівні підготовленості майбутніх магістрів музичного мистецтва до формування вокальної культури школярів засобами технології партисипації |
| Other Titles: | Criteria, indicators and levels of preparedness of future masters of musical art for the formation of vocal culture of students by means of partisipation technology |
| Authors: | У Сюань Wu Xuan |
| Keywords: | майбутні магістри музичного мистецтва вокальна культура школярів технології партисипація функція критерій показник рівень masters of Musical Art schoolchildren’s vocal culture technologies participation function criterion indicator level |
| Issue Date: | 2019 |
| Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
| Citation: | У Сюань Критерії, показники та рівні підготовленості майбутніх магістрів музичного мистецтва до формування вокальної культури школярів засобами технології партисипації / У Сюань // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 3 (128). – С. 143-151. |
| Abstract: | У статті розроблено критерії, показники та рівні підготовленості майбутніх магістрів музичного мистецтва до формування вокальної культури школярів засобами технології партисипації. Відповідно до структури підготовки майбутніх магістрів музичного мистецтва виділено художньо-світоглядний, творчо-виконавський та інноваційно-організаційний критерії. The article presents the criteria, indicators and levels of Musical Arts masters’ preparedness (proficiency levels) for developing schoolchildren’s vocal culture by means of the participation technology. The art- and worldview-oriented, creative-performing and innovative-organizational criteria have been determined on the basis of the structure of the Musical Art masters’ training. The art- and worldview-oriented criterion is determined by: the openness of the process of emotional experience and artistically justified interpretation of an image as a worldview of an artistic character (hero); coordination while identifying moral orientations in a group and an independent choice of vocal value; mastering the variability of vocal artistic and pedagogical creative tasks and flexible technologies. |
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6199 |
| Appears in Collections: | 2019 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Wu Xuan.pdf | 290.19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.