Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6061
Title: | Підготовленість фахівця до професійної рефлексії у діяльності як параметр його конкурентоздатності |
Other Titles: | Preparedness of a Specialist for professional reflection in activity as a parameter of his / her competitiveness |
Authors: | Кічук, Надія Василівна Kichuk, Nadiya Vasylivna |
Keywords: | рефлексія професійна рефлексія майбутній фахівець конкурентоздатність |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Кічук Н. В. Підготовленість фахівця до професійної рефлексії у діяльності як параметр його конкурентоздатності / Н. В. Кічук // // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 3 (128). – С. 15-19. |
Abstract: | У статті висвітлено деякі аспекти феноменології професійної рефлексії дотично особистісно-професійного призначення педагога у сучасному суспільстві. Відзначено, що професійна рефлексія, як психолого-педагогічне явище, перебуває у фокусі дослідницького пошуку науковців, що зумовило наявність різнопланових тлумачень та підходів до його визначення івивчення. Обґрунтовано доцільність осмислити здатність студента до професійної рефлексії в якості системоутворювального чинника конкурентноздатності в особистісно-професійному вимірі. The article draws special attention to some aspects of the phenomenology of professional reflection in compliance with the personality-centred professional target of the teacher in modern society. It is noted that professional reflection, as a psychological and pedagogical phenomenon, is in the focus of scientists’ explorative search, which caused the appearance of diverse interpretations and approaches to its definition and study. The expediency of comprehending a student’s capability for professional reflection as a systemforming factor of competitiveness within the personality-centred professional dimension has been substantiated. Some common and distinct semantic features of the concepts “competitiveness” and “competitiveness” have been emphasized. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6061 |
Appears in Collections: | 2019 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kichuk Nadia.pdf | 254.32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.