Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/570
Назва: | Сповідь в західноєвропейській культурі XIII–XVI ст.: теоретичні підходи та концепції |
Автори: | Мешков, С. М. |
Ключові слова: | філософія Нового часу внутрішні глибини свідомость таємнича сповідь західноєвропейська культура XIII-XVI ст. церква Мішель Фуко Томас Тентлер моральна свідомість |
Дата публікації: | 2018 |
Видавництво: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Бібліографічний опис: | Мешков С. М. Сповідь в західноєвропейській культурі XIII–XVI ст.: теоретичні підходи та концепції / С. М. Мешков // Історіосфера : матеріали Тринадцятої наукової конференції викладачів, здобувачів вищої освіти та молодих учених Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського, [6-7 квіт. 2018 р.] / Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, Рада молодих учених та спеціалістів; [редкол. : Ю. А. Добролюбська (відп. ред.) та ін.]. – Одеса : [ПНПУ імені К. Д. Ушинського], 2018. – С. 99-107 |
Короткий огляд (реферат): | У статті висвітлено актуальне питання, що стосується поняття сповіді в західноєвропейській культурі XIII-XVI ст. : теоретичні підходи та концепції. Проаналізовані джерела, які вказують на непомірне розростання влади і впливу церкви. Серед джерел акцентовано увагу на працях Мішеля Фуко, який підкреслював особливу роль сповіді як форми розшифрування себе в процесі дресури моральної свідомості європейців. Аналізується праця Т. Тентлера «Гріх і сповідь на зорі Реформації». У праці приділено увагу трьом ключовим принципам середньовічної системи організації таїнства сповіді. По-перше, це «сакраментальне впорядковане домінування священника». Другий принциповий момент дисциплінарного простору сповіді, згідно Т. Тентлеру, полягав в тому, щоб «змусити народ підкорятися не тільки людям, але моральності і закону». Третій принцип системи сповідального контролю полягав у тому, що «її первинним суб’єктом була совість індивіда». Жак Ле Гофф і Жан Делюмо вказують на особливе значення сповіді, яка інкорпорує мораль та моральні принципи совісті в широкі народні маси. Викладені позиції вчених переконливо демонструють особливе значення таємної сповідальної практики середньовічної католицької церкви в становленні специфічних особливостей європейського менталітету з його індивідуалізмом і моральним благочестям. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/570 |
Розташовується у зібраннях: | 2018 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Мешков С.pdf | 327.42 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.