Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/5413
Назва: | Професійна підготовка майбутніх учителів |
Автори: | Ігнатенко, Сузанна Олександрівна Ihnatenko, Suzanna Oleksandrivna |
Ключові слова: | професійна підготовка педагогічна діяльність вчитель professional training educational activity a teacher |
Дата публікації: | 2015 |
Видавництво: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Бібліографічний опис: | Ігнатенко С. О. Професійна підготовка майбутніх учителів / С. О. Ігнатенко // Наука і освіта. - 2015. - №4. - С.66-70. |
Короткий огляд (реферат): | Становлення України на шлях європейської та світової інтеграції зумовлює необхідність інтенсивних змін в політичному, економічному й соціальному житті країни. У зв'язку з цим останніми роками відбуваються реформа-ційні процеси в освітній галузі. Реалізація положень Болонського процесу вимагає підвищення освітнього і культур-ного рівня майбутніх учителів та якості їх знань. У статті розглядаються погляди різних сучасних вчених на про-блему професійної підготовки майбутніх учителів у вищих навчальних закладах на сучасному етапі. ний в политической, экономической и социальной жизни страны. The article discusses the various views of modern scholars on the problem of professional training of future teach-ers in higher educational institutions at the present stage. The process of European and global integration of Ukraine causes the need of rapid changes in the political, economic and social life of the country. In this regard, over recent years reforming processes have been taking place in the system of education. The implementation of the Bologna process requires increasing educational and cultural level of future teachers as well as the level of their proficiency. Integration of higher education of Ukraine into the global educational environment requires continuous improvement of the educational process. Rapid social changes that have been taking place in the society of the country are driving the need for greater attention to the forma-tion of such professionally significant qualities of future teachers as proactiveness, adaptability, ability to self-education and self-development, preservation of their own and students’ health. Thus, the vital problem of modernization of higher education is the search for the most efficient teaching systems organizations at the present stage of changes in political, socio-economic, scientific and technical life of our state. Basing on the analysis of psycho-pedagogical literature the author draws a conclusion that professional training is an integrated process of mastering general pedagogical and special knowledge and skills, aimed at the formation of future teachers’ preparedness to the future educational activity. Modern schools need highly educated, intelligent, creatively oriented teach-ers who responsibly perform their professional activities, the future of Ukraine depends on their competence, skills, and professional-ism. In these terms the systems of higher education face the challenge of improving the training of future teachers. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/5413 |
Розташовується у зібраннях: | 2015 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Ihnatenko.pdf | 229.57 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.