Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/4013
Title: | Використання рухових ігор в інклюзивному середовищі учнів початкової школи |
Other Titles: | The use of outdoor games in an inclusive group of primary school students |
Authors: | Начинова, Олена Василівна Nachynova, Olena Vasylivna |
Keywords: | діти з обмеженими можливостями інклюзивна освіта рухливі ігри початкова школа disabled children inclusive education outdoor games primary school |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Начинова О.В. Використання рухових ігор в інклюзивному середовищі учнів початкової школи / О.В. Начинова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. — 2019. — № 1. — С. 109-115. |
Abstract: | Статтю присвячено висвітленню адекватних засобів впливу на учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивного навчання. Сучасна зорієнтованість вітчизняної школи на інклюзивні та інтегративні моделі освіти школярів починаючи з початкової ланки, потребує добору та обґрунтування засобів роботи в таких учнівських колективах. The article considers the applicability of outdoor games in a group comprising children of primary school age in an inclusive model of education. The legislative and regulatory bases of inclusive education in our country is presented; the basic contradictions in the implementation of the inclusive model of education services are considered. The use of outdoor games in an inclusive group of primary school students is justified by the fact, that these students, due to deviations in health status, have special educational needs. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/4013 |
Appears in Collections: | 2019 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.