Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3921
Title: | Підготовленість майбутніх судноводіїв до міжкультурного спілкування як педагогічна проблема |
Other Titles: | Future navigators’ preparedness for cross-cultural communication as a pedagogical problem |
Authors: | Бузовська, Юлія Федорівна Buzovska, Yuliia Fedorivna |
Keywords: | готовність підготовленість міжкультурне спілкування професійна діяльність судноводії readiness preparedness cross-cultural communication professional activity navigators |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2017. — № 6. — С. 84-90. |
Abstract: | У статті підкреслюється важливість якісної підготовки майбутніх судноводіїв до міжкультурного спілкування в контексті вирішення ними професійних завдань. Проведено аналіз наукових робіт авторів щодо понять готовність та підготовленість зметою їх уточнення. У роботі розкрито зміст понять «готовність майбутніх судноводіїв до міжкультурного спілкування» та «підготовленість майбутніх судноводіїв до міжкультурного спілкування», виокремлено компоненти структури підготовленості. Numerous researches illustrate complexity of creating positive high-quality cross-cultural interaction between representatives of different nationalities and cultures; therefore, future navigators’ training in cross-cultural communication in multinational and multicultural crews proves its relevance and requires special attention for solving the problem of improving professional and social communication efficiency within the crew. Such a training will contribute to improving understanding, reducing conflicts between communicants, and consequently to improving labour productivity, and the increase of navigation safety. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3921 |
Appears in Collections: | 2017 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.