Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3860
Title: | Системність професійно-педагогічних знань майбутніх педагогів дошкільної освіти та її формування у ВНЗ |
Other Titles: | Systemicity of professional pedagogical knowledge of the future preschool teachers and its formation in the university |
Authors: | Карпова, Елла Едуардівна Кононенко, Наталія Вячеславівна Karpova, Ella Eduardivna Kononenko, Nataliya Vyacheslavivna |
Keywords: | системність знань професійно-педагогічні знання формування системності знань педагогічні передумови майбутні педагоги дошкільної освіти systematic knowledge professional-pedagogical knowledge formation of systematic knowledge pedagogical preconditions future teachers of preschool education |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. — 2017. — № 5. — С. 39-42. |
Abstract: | У статті обґрунтовано проблему формування у майбутніх педагогів дошкільної освіти як якісного нового рівня пізнання і осмислення педагогічних явищ і процесів, що характеризують їх професійну діяльність у сучасних умовах глобалізації, інтенсифікації, інформатизації всіх напрямів розвитку суспільства і зокрема освіти. Розкрито природу і сутність системності професійно-педагогічних знань майбутніх педагогів дошкільної освіти, її характерні ознаки і дидактичні передумови формування в процесі професійної підготовки у вищому навчальному закладі. The need to study the systemic quality of knowledge, the prerequisites for its formation while training specialists in the university is stipulated by the recognition of the systemic nature of the material world and the systemic nature of human activity which transforms this world. Systemic thinking is recognized as the most important type of productive thinking, which in the teacher's work facilitates the effective use of innovative pedagogical technologies, full consideration of students’ individual characteristics and conditions for their development. Systemic thinking presupposes the possession of a systemic approach as a methodology for solving pedagogical problems and the presence of the systemic nature of knowledge as its adequate reflection in the teacher’s mind. This allows us to consider the system of knowledge as a special quality the elements and properties of which are formed in the process when a human masters the surrounding world. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3860 |
Appears in Collections: | 2017 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.