Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3859
Title: | Сутність і якісні характеристики процесу самореалізації вчителя |
Other Titles: | The essence and qualitative characteristics of the process of teacher’s self-realization |
Authors: | Ян, Жень Сінь Yang, Ren Xin |
Keywords: | самореалізація самоактуалізація практико-зорієнтована діяльність основні функції професійно-особистісної самореалізації потенціал особистості self-realization self-actualization practice-oriented activities basic functions of professional and personal self-realization potential of an individual |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. — 2017. — № 5. — С. 34-38. |
Abstract: | У статті розглянуто сутність категорії «самореалізація» як функцію особистості, що виражається в здатності до виявлення, розкриття своїх потенційних сил і можливостей. Мету конкретизовано у таких завданнях: виявити сутність процесу самореалізація; проаналізувати основні функції професійно-особистісної самореалізації; виділити наступні якісні характеристики самореалізації в процесі професійної діяльності майбутнього вчителя. В статті уточнено співвідношення між поняттями самоактуалізація й самореалізація., виявлено їх спільні та відмінні риси. The essence of the category «self-realization» as a function of an individual, expressed in the ability to identify, reveal his / her potential forces and capabilities is considered in the article. The set goal is specified in the tasks as follows: to reveal the essence of the self-realization process; to analyze the basic functions of professional and personal self-realization; to distinguish qualitative characteristics of self-realization in the process of the future music teacher’s professional activity. Some qualitative characteristics of self-realization are considered and analyzed in the article. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3859 |
Appears in Collections: | 2017 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.